Monday, March 11, 2013

Set de notícies (locals)

Aquí a Trondheim quan comenten el temps que ha fet el cap de setmana només parlen de si ha nevat, si ha fet sol o ha estat ennuvolat. La temperatura, com si no existís. Donen per entès que fa fred. Suposo que és com parlar amb un tuareg del Sàhara central i comentar-li que ha fet molt de sol el cap de setmana. Quina novetat!

Tinc les neurones una mica lentes, avui. Porto estona intentat escriure alguna cosa i no em surt res. He dormit poc, la nit passada. Una tassa de cafè a destemps ha estat la desencadenant d'una nit agitada. I a sobre de cafè dolent, fet amb cafetera de filtre. Ecs. En lloc de fer un cafè cremós, fan una infusió de cafè. Pobra gent. En definitiva, que estava experimentant amb la cafetera intentant obtenir una beguda que semblés cafè de veritat i he acabat dormint poquíssim. I després de passar-me tot el dia aprenent com funciona 'git' (un gestor de versions força ben parit) ara estic que no sóc capaç d'enllaçar unes poques paraules per fer una frase coherent.

Una cosa que m'empeny a estudiar noruec és que no puc llegir ni escoltar les notícies locals. Alguna web hi ha amb notícies locals en anglès, però em sembla que són força limitades. Quan em llevo poso Catalunya Radio al mòbil, en streaming, per poder sentir alguna cosa, però això provoca que no em desenganxi de l'actualitat catalana ni m'assabenti de res de l'actualitat noruega. En fi, que aviam si quan estigui més estabilitzat a la feina puc començar a fer algun curs de noruec i tenir una base a partir de la qual poder anar aprenent l'idioma a base de sentir-lo.

Apa, a reveure!

2 comments:

  1. A dormir...ja t'enviaré la Nespresso :D
    Bona nit!

    ReplyDelete
  2. Després de cinc anys i mig a Cambridge segueixo sense saber què passa a Anglaterra. M'agrada mirar les portades dels diaris, però les poques vegades que he posat les notícies de la BBC, no m'han interessat gens.

    Pel que dius a Noruega passa com aquí. El tema de debat no és la política ni els successos, sinó l'esport i l'oci en general, sèries, pelis i llibres. No solen anar més enllà ni tocar temes més profunds ni tenir cap inquietud política.

    Jo, per desgràcia, segueixo enganxat a l'actualitat espanyola.

    ReplyDelete