Sunday, March 17, 2013

Problemes tècnics

Ahir vaig descobrir a la bústia la notificació de correus que no havien pogut entregar el monitor. Sort del Google Translate, que si no, no hagués pogut descobrir el que em deien a la carta. Vaig aconseguir trobar l'oficina de correus on estava el paquet i vaig anar a recollir-lo. No és gaire lluny i el monitor no és prou gran com per ser impossible de transportar en braços. En definitiva, que ja tinc el monitor. I no gràcies a MRW. No van ser capaços de donar el meu telèfon als de correus de Trondheim per poder concertar l'entrega. I és clar, van venir quan jo no hi era. En fi, mai més faré res a través de MRW.

Bé, sembla que la màquina ja comença altra vegada a funcionar adequadament. El disc dur on hi tenia el Windows i les fotos no ha resistit el trasllat. Per sort en tenia un de recanvi i he pogut reinstal·lar tot el sistema i recuperar les fotos que tenia gràcies al servidor de discs que em vaig endur. Perquè el servidor de discs me'l vaig portar a la maleta, amb molt d'amor i envoltat de boles de paper. I així ja torno a tenir dues còpies separades de les fotos. Mentre escric aquesta entrada s'està fent una tercera còpia en un disc portàtil.

Ara mateix em diu el Windows que el meu arxiu fotogràfic ocupa a la vora de 300 GB. Potser m'hauria de plantejar seriosament fer una mica de neteja. Però mentrestant m'haig de preocupar de no perdre les fotos i tenir sempre algun lloc des d'on recuperar-les. És per això que en faig tantes còpies. I si ho pogués fer a través d'internet, en guardaria una còpia addicional en un servidor remot. Però a les velocitats de connexió actuals calculo que trigaria prop d'una setmana en fer la còpia inicial. Sota bones condicions. I després pagar per l'allotjament de 300 GB, que tampoc és barat. He vist que hi ha serveis amb espai il·limitat, per un preu mòdic. Ho hauré d'estudiar.

Avui hem arribat a estar a 5 ºC! Ja s'acosta l'estiu. Ara es començarà a fondre la neu, tot enfangat i ple de rierols per tot arreu. I tota aquesta neu que queia ara serà pluja. Quina mandra... Una cosa curiosa és que tot i no tenir assecadora, la roba s'asseca en poques hores a l'interior de casa. L'aire per aquí és realment sec. Cosa bona perquè, òbviament, no es pot estendre la roba a l'exterior estant a -10 ºC.

Aquest cap de setmana, sense fotos. He estat molt ocupat posant en solfa l'ordinador.

Apa, a reveure!



No comments:

Post a Comment