Wednesday, March 6, 2013

Impostos

Que no. Que no em fan la targeta d'impostos fins que no tingui número permanent d'identificació. No he aconseguit convèncer al d'Hisenda. Que amb contracte indefinit m'haig d'esperar fins a estar ben registrat a la policia. I que per tant, el primer mes em retindran la meitat del meu sou en impostos. Quin mal!

De moment amb el contracte de treball a la mà puc obrir un compte corrent per poder cobrar. Demà aniré a una oficina bancària, aviam com em miren.

Avui el temps ha anat alternant entre sol radiant i tempesta de neu. Ha anat canviant cada mitja hora. Una ciutat de contrastos. Quan he anat cap a la feina nevava una mica. Queien  una mena de boletes de porexpan, però amb mala llet. Potser millor seria dir que queien perdigons blancs que gràcies al vent se m'anaven clavant a la cara. A l'arribar a l'oficina ha començat una nevada monumental, i ha parat al cap de deu minuts, per posar-se a fer un solet ben maco en mig d'un cel blau. I una estoneta més tard ha tornat a nevar com si estiguéssim a l'apogeu d'una edat glacial. I canviant així tot el dia.

M'haig de comprar unes sabatilles. Per estar còmode a la feina. Tal com sona. Amb sabatilles a la feina. Amb bata no, no us passeu! Arribes del carrer amb les botes de muntanya, els pantalons impermeables, la jaqueta de fer la travessa de l'Antàrtida i els guants, i t'ho treus tot. Les botes també. I vas amb mitjons o amb sabatilles. Perquè anar tot el dia amb les botes és incòmode. Curiós, oi?

A reveure.


1 comment: