Sunday, March 17, 2013

Aurora boreal!

Aquest vespre he anat a visitar un apartament. M'havien citat a les 8 del vespre. "Quines hores!" vaig pensar quan vaig rebre el mail. Doncs res, a quarts de vuit he sortit de casa per anar a veure l'apartament. L'apartament, respecte a la casa on estic vivint, queda cap al nord-nord-est. Sempre que surto de nit aprofito per mirar el cel aviam si es veuen estrelles o està ennuvolat. Avui estava força clar, excepte per algun nuvolet difuminat que es veia davant meu. Un nuvolet que al cap de poc ja no hi era. Caram... I ara se'n veu un altre, molt allargat. Hòstia! Que no són núvols! És una aurora boreal! Per fi! Ja he vist una aurora boreal!! Quina alegria. Apa, una cosa menys a la llista de coses pendents abans de morir. Ja només per això val la pena la visita a l'apartament. Sort que m'han citat a l'hora que ho han fet. 

Pel camí per on anava hi havia molts fanals que enlluernaven, però tot i així es podia anar veient l'espectacle. He fet la visita a l'apartament, que no m'ha entusiasmat. Massa petit pel que volem. I s'han de comprar tots els electrodomèstics. I al sortir he vist que hi havia una petita elevació on els fanals no molestaven gaire i hi havia una tanca on podia posar la càmera per fer fotos. Sí, portava la càmera per fer fotos de l'apartament. No sempre la porto a sobre. En fi, aquí teniu unes fotos fetes amb pocs mitjans que donen testimoni de l'esdeveniment. 







En arribar a casa m'he trobat un dels companys amb qui comparteixo la casa. M'ha preguntat si havia vist l'aurora i m'ha ensenyat una aplicació per Android que t'ensenya la previsió d'aurores boreals. Pel que es veu estem en plena tempesta geomagnètica i l'aurora avui era particularment intensa (índex Kp=7).

Apa, a reveure!



7 comments:

  1. M'estic enamorant d'aquest país sense haver-lo vist!!!!

    ReplyDelete
  2. cuantas experiencias en tan poco tiempo.Seguro que si te hubieses
    preparado para hacer esas fotos algo habría fallado son impresionantes

    ReplyDelete
  3. ohhh!!! q bonic!!! sempre que parlaves de Noruega em venia al cap les aurores boreals, te que ser espectacular!!!

    ReplyDelete
  4. Gràcies pels comentaris. Jo només passava per allí amb la càmera. Tot el mèrit és del vent solar. I de l'atmosfera, naturalment. I del camp magnètic de la Terra, també. I espero no deixar-me a ningú.

    ReplyDelete