Saturday, March 2, 2013

Pluja, neu, vent...

Avui dia tranquil, de quedar-se a casa. Ha estat fent vent tot el dia, una mica de pluja i una mica de neu. No era el millor dia per sortir a donar una volta i fer fotos. Més que res perquè la càmera es mulla i l'has d'estar eixugant tota l'estona. De la manera que vaig equipat sóc bastant insensible a les inclemències del temps. Roba tèrmica, roba normal al damunt, pantalons impermeables, jaqueta impermeable, guants, botes de muntanya impermeables i mitjons gruixuts. Més o menys entre 0 i -15 ºC estic confortable, encara que plogui o nevi. I a mi que m'agrada caminar amb el fred a la cara. La gent d'aquí em mira com si no hi toqués del tot, quan els dic que no suporto la calor de Barcelona i que m'encanta la fresqueta que fa aquí. És un lloc certament humit, però gràcies al fred no tens sensació de xafogor.

En mig del temporal he anat a comprar quatre coses al supermercat. He buidat la motxilla de la càmera per ficar-hi la compra. Molt més còmode anar sense bosses, i molt més segur en quant a relliscades. Per desgràcia la motxilla de la càmera no és gaire espaiosa, i al final he hagut de portar les amanides i el pa en una bossa a part.

Definitivament m'haig de comprar una motxilla pel dia a dia. Tinc curiositat per saber què hi duen els noruecs a les seves. Sospito que amb el que porten podrien sobreviure aïllats en un bosc glaçat un parell de mesos. Són així, previsors. Un kit de reparació d'esquís segur que el porten. En venen a les botigues d'esport. Esquí com a únic esport, naturalment. Posen el canal d'esports a la tele i què hi fan? Futbol? Noooo! Fan alguna competició d'esquí en qualsevol modalitat. De fons, alpí, salts... El que sigui, però amb esquís.

I també a les botigues d'esport et venen una pràctica olla que pots penjar d'uns pals metàl·lics per poder cuinar una sopeta al mig de la natura. Això a Catalunya no ho fas ni sota una tempesta de pluja, que segur que provoques un incendi forestal que crema mig país.

Apa, fins la propera!

4 comments:

  1. Bona nit Pau,

    Aquí pluja i vent sense neu. Una llevantada ha fet que el mar s'emportés un munt de persones a Roses, per sort únicament un mort.
    Veig que la indumentaria és de travessa pirinenca, i al cap una gorra nórdica?
    Cuida't i endavant a la conquesta de la terra dels vikings

    ReplyDelete
  2. " A través de los amplios ventanales de la nueva comisaría, el día amenazaba con no llegar a serlo. El nivel de luz muy bajo, y la fina lluvia que no había dejado de caer desde la noche anterior, contribuían a oscurecer los campos y los árboles, en su mayoría desnudos por efecto de aquel invierno que ya empezaba a eternizarse" Redondo, Dolores (2013) El Guardián invisible. Barcelona, Ed. Destino

    Estic llegint aquesta novel·la policíaca i aquest fragment, que descriu el temps a Pamplona, m'ha fet pensar si els matins noruecs serien així.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La veritat és que sembla que estigui descrivint Noruega, sí. Aquí és més freqüent la neu que la pluja, és clar. Però les plantes estan mortes i els arbres pelats, sí.

      Delete
  3. Poc a poc veig que t'hi vas fent:)
    Un petó.

    PD: Ja estic desitjant veure les fotos de l'excursió d'avui.

    ReplyDelete