Tuesday, April 2, 2013

Peles!

Per fi he cobrat! Com que la nòmina oficial no me la podien ingressar perquè el número de compte va arribar una mica tard, m'han fet una transferència de diners propis de l'oficina. I que a la nòmina d'abril ja m'ho arreglaran perquè tot quadri. M'ha servit per poder pagar el lloguer de l'habitació de març i abril. Ja tocava. No és que m'haguessin dit res, i ja havia quedat entès que pagaria quan pogués obrir un compte aquí a Noruega. Però entre una cosa i una altra, fins avui no he tingut ni una sola corona al compte.

I ara que tinc peles al compte, contractaré una línia de mòbil. Tinc la teoria que de cara a trobar pis fa més bona impressió tenir un número de mòbil noruec que no pas estranger. Ja us explicaré com va, això de trobar pis. Per ara només us diré que és un autèntic concurs de bellesa.

I per fi m'ha arribat la famosa skattekort, la targeta d'imposts. Em toca tributar un 36% del meu sou. Però encara haig de demanar la reducció per ser estranger, que a mi em surt d'un 8% sobre el sou brut. De manera que els primers dos anys em tocarà tributar només un 28%.  Demà haig de passar pel banc a ensenyar la targeta, i a aconseguir, ara sí, una targeta de crèdit. I demanar un BankID, que és una conya marinera que fan servir per identificar-se a moltes webs noruegues.

Ah, i sembla que com a mínim un dels petits té plaça a la llar d'infants. Em sembla. La carta que m'ha arribat amb la notícia està en noruec. Aix. Passaré per l'ajuntament aviam què és el que diu. Hi ha un formulari adjunt que sembla que haig d'omplir confirmant que volem la plaça. Demà mateix m'apunto al curs de noruec que comença el mes de maig. Palabrita del niño Jesús. És molt i molt frustrant això de ser analfabet.

Daixò... Per aquí segueix nevant. De bon matí t'ho trobes tot nevat i a la tarda, al sortir de la feina, la neu caiguda ja s'ha fos i es pot caminar trepitjant el ciment de les voreres. Un col·lega m'ha explicat que durant l'abril l'hivern fa els últims esforços per guanyar la partida, però ja se'l nota desganat. Després venen tres mesos de primavera i després tres mesos de tardor, tots amb pluges abundoses. Alguns anys entre de la primavera i la tardor hi ha una setmaneta d'estiu amb calor i poca pluja.

Apa, a reveure!

2 comments:

  1. Aisssssssh! Com no et donis pressa els teus fills aprendran noruec abans que tu!!! Espavila!
    I amb aquests impostos... Que no semblen excessius. Què et regalen? Sanitat, educació, carreteres, claus per les botes...?

    ReplyDelete
  2. Segueix nevant? O ja s'acosta una mica de bon temps? Petons!

    ReplyDelete