Wednesday, April 3, 2013

Els tràmits continuen

El banc ja està informat del meu número permanent d'identificació. I han convertit el meu compte bancari en un compte de veritat, amb targeta de crèdit i tot. Fins ara només tenia una targeta de dèbit amb la qual havia de pagar comissió cada vegada que la fes servir.

Avui també he portat la targeta d'impostos (un tros per arrencar d'un full A4, no us penseu) a la feina. Així la propera nòmina ja tindrà en compte la tributació correcta. Però encara falta passar per Hisenda a demanar la reducció per ser estranger. En total, crec que els primer dos anys tributaré un 25%, i el bonus de final d'any, si s'escau, tributa un 36%. Tampoc és tant terrible la pressió impositiva. Crec, vaja.

Respecte al curs de noruec, un col·lega em va comentar que a la NTNU, la universitat d'aquí, fan uns cursos millors que els que m'han dit a l'empresa. Però per fer-los demanen el títol d'enginyer en anglès. I per això hauria de demanar a la UPC que m'ho tramitessin (que ho fan, i a través d'internet!) i que algú reculli el títol i me l'enviï.  Quina mandra. Potser ho faig. Potser no. Tampoc pot ser tan dolenta l'acadèmia amb qui treballa habitualment l'empresa, no? Primer haig de mirar quan comencen els cursos a la NTNU, i quins horaris ofereixen, no sigui que no valgui la pena.

M'ha arribat una altra carta en noruec. Se suposa, pel poc que he traduït, que és una carta del sistema de salut. Recordo que s'ha de fer algun tràmit, sí. Ja miraré. No acabaré mai de fer tràmits.

Apa, a reveure!

P.S. Felicitats, Jordi i Mariana!

2 comments:

  1. Cap problema si vols que t'enviem alguna cosa... UPS?

    ReplyDelete
  2. Potser caldria mirar també el preu. Ànims, pensa que els tràmits és un tema universal !

    ReplyDelete