Friday, April 5, 2013

Tràmits en cadena

Aviam, anem a repassar tots els tràmits que he fet des de l'última entrada al blog. He demanat una línia de telèfon mòbil. He demanat la reducció del 10% per ser treballador estranger a Hisenda. M'he apuntat a un curs de noruec i he escrit el meu nom a la bústia. Ah, i he demanat el MinID.

En primer lloc el tema del telèfon mòbil. Essencialment el vull per rebre trucades i per tenir internet quan no estic a casa o a la feina. Per aquest ús hi ha una companyia (tele2.no) que té una oferta a un preu molt ajustat. Però no he aconseguit fer la comanda. Per fer-la has de donar el teu número d'identificació personal, el nom i els cognoms i l'adreça de mail . Cap problema, omplo el formulari a la pàgina web i endavant. Doncs no. Que el nom no coincideix amb el número d'identificació. He provat totes les combinacions. Totes. Que si un sol cognom. Que si posant algun dels cognoms en lloc del nom, i el nom en lloc del cognom. Que posant un cognom com a nom, i l'altre com a cognom. Que no. Que no coincideix. Merda. Cansat de tants intents, pots demanar que et truquin per fer la gestió per telèfon. Perfecte. Però el meu número de mòbil, amb el prefix internacional, no hi cap a la casella. Ni sense el prefix. El que volen és un número noruec. Però si és precisament el que necessito!! M'he acabat rendint.

Al final he hagut d'anar a una altra companyia (telenor.no) que sí que m'ha reconegut el nom i el número d'identificació. Però l'oferta ni de lluny és igual de bona. El cost mensual t'inclou 100 minuts perquè puguis trucar, 100 SMS i 100 MB d'internet. Jo que només vull internet, i si truco, ja pagaré pels minuts que parli. I és clar, em surt més car. En fi, ja canviaré, un cop tingui el preuat número de mòbil noruec.

Tota aquesta fal·lera per aconseguir un número de mòbil noruec és deguda a que molts tràmits se simplifiquen si tens un número noruec. Molts llocs et volen enviar codis PIN i mandangues semblants al mòbil, i si no ho pots rebre, la cosa s'allarga molt.

El MinID és un sistema per identificar-te que consisteix en un número que t'envien per correu (triga) o al mòbil (immediat). Serveix per accedir a les teves dades d'Hisenda, per fer tràmits a la pàgina de l'ajuntament, per demanar hora al metge i per algunes coses més. A falta de mòbil, he demanat que m'ho enviïn per correu ordinari. I quan ho demanes et diuen que millor que el teu nom figuri a la bústia, que si no, igual no ho entreguen. I per això he afegit el meu nom a la bústia, encara que ja m'hagi registrat a l'oficina de correus. Complicat, eh?

Els cursos d'idiomes de la  NTNU, els suposadament bons, van per semestres, i m'hauria d'esperar fins el (al? sempre dubto...) setembre, i he preferit començar ja mateix a aprendre noruec, encara que no sigui el millor curs d'idiomes. M'he apuntat al que em van dir la gent de recursos humans. Començo a mitjans de maig.

Apa, a reveure!

1 comment:

  1. Ànims! El dia que puguis acabar amb tot ho celebrarem :D. Ara un parell de dies de relax en aquest batibull de tràmits. Petons.

    ReplyDelete