Sunday, April 7, 2013

Fotos! Neu! Ocells!

Ja he conegut els propietaris de la casa on estic vivint. Son una parella gran. Deuen tenir d'uns 70 anys. I fa poc havien tornat de passar una setmana fent esquí de fons a la muntanya. Gent activa...

Ja tinc la targeta SIM noruega pel telèfon! Ara només falta que m'arribi el PIN en una carta separada. Per seguretat, ho fan.

El dissabte vaig anar a donar una volta pel barri. Va ser sortir i que comencés a nevar:



La neu dóna bones oportunitats de fer fotos artístiques. No necessàriament bones, però si més no mínimament interessants.






Ja us ho he dit, oi, que els agrada córrer? Aquí a Trondheim sospito que neva durant uns 8 mesos a l'any. Si deixessin de córrer per una bagatel·la com aquesta, es quedarien tancats a casa tot l'any.


Comencen a veure's algunes motos. Ja havia vist algun valent circulant amb ciclomotor a -15ºC, amb el carrer glaçat. I ara que ja ha començat el desgel abunden més.



Una cosa que em té intrigat des que estic per aquestes terres són aquestes caixes metàl·liques amb un braç enlaire tot pintat que hi ha pels carrers. Tenen a veure amb l'electricitat. Però ben bé, ben bé, què són, encara no ho he descobert. Lògicament ho podria preguntar a qualsevol habitant de per aquí, però... Ah, calla. És clar!!! Ha estat escriure aquest paràgraf i entendre el per què del braç pintat. Jo pensant que el braç pujava i baixava segons ves a saber quines condicions. Ara ho entenc. Us he dit que per aquí neva molt, oi? El braç serveix per localitzar les caixes de distribució d'electricitat quan hi ha un metre o més de neu cobrint el carrer. Ei, que només m'ha costat un mes i mig endevinar-ho.



Algunes fotos d'ocellets:






Les dues primeres fotos estan fetes amb el reflector Walimex 800mm f8. Enfocament manual, poc contrast, i en general una mica boirós. Baratet. Les dues últimes estan fetes amb el Canon 55-250, autofocus, estabilitzador òptic, i un preu força bo, semblant al del 800mm. Passa que els dos primers ocells devien estar a uns 10 o 15 metres de distància i els dos últims els vaig descobrir a menys de dos metres de mi, entre uns arbusts al costat del carrer. Realment el 800mm no serveix per fer fotos d'ocellets. Ara una foto que mostra aquest aire boirós que dóna a les fotos el 800mm:


Per fer fotografia d'ocells cal un equip força bo, i a mi, per sort, és un tipus de fotografia que no m'apassiona. Un bon objectiu per fer ocells et pot costar 1000 o 2000 euros. Si els vols agafar volant, la càmera també ha de tenir un bon sistema d'autofocus i una ràfega decent. Estem parlant d'una Canon 7D com mínim. Més tots els trastos per amagar-te i poder-te acostar als ocells sense que s'espantin. Molt car, tot plegat, si el que vols és treure fotos realment bones.

A mi el que m'agrada és el retrat i la fotografia de paisatges. Per retrats ja tinc l'objectiu perfecte, el Canon 85 f/1.8. Un tros de vidre espectacular. Per paisatges tinc el 18-55 que venia amb la càmera. Fa el que pot, pobrissó, i realment dóna per molt. Però m'agradaria tenir el Canon 10-22, que aquest si que t'obre moltes possibilitats de cara a fer paisatges. Algun dia, quan em sobrin 500 euros.

Alguna vegada heu volgut tenir una caseta dalt d'un arbre? Aquí abunden. Aquesta de la foto, si us hi fixeu, té cortines. Em temo que a Barcelona la posarien en lloguer. 


A sota de la neu que ja ha marxat, hi havia fulles que s'han anat podrint al llarg de l'hivern. Ara es destapen, i quan deixi de fer tant de fred el meu nas podrà captar la olor de les fulles podrint-se.



Apa, a reveure!


1 comment:

  1. Tema moto m'has deixat ben sorpresa :DD
    A mi que quan duia la moto i m'agafava la pluja passava una por...Petons!

    ReplyDelete