Tuesday, February 26, 2013

Tràmits

Ja estan les criatures preinscrites a la llar d'infants. Es pot fer enviant un mail, però al no ser d'aquí no acabava de tenir clar si el fet de tenir una adreça temporal era un problema, com també quines llar d'infants podia triar. He anat a l'ajuntament i he demanat a recepció si em podien ajudar amb la inscripció a la llar d'infants. Cap problema. Ha trucat per demanar algú que em pogués ajudar i m'ha enviat a la planta corresponent. Allà m'ha atès un noi que m'ha donat totes les facilitats per fer el tràmit. Tot en persona en un despatx sense haver demanat cita i resolent el tràmit en qüestió de minuts. D'aquí un temps m'enviaran un mail per dir-me on ens ha tocat.

Per altra banda m'han dit de l'empresa on treballaré que el número d'identificació personal encara trigarà una setmana o dues. De manera que no puc obrir un compte al banc ni  puc tenir una línia de telèfon mòbil noruega. Paciència.

Plovia una mica avui a Trondheim. I només alguns turistes portaven paraigües. La resta de la gent anava amb gorres, caputxes o amb el cap descobert. Molt pràctics, aquests noruecs. On hi hagi una bona jaqueta impermeable, que s'apartin els paraigües. Entre d'altres coses perquè per caminar per aquí és aconsellable portar les mans lliures, per allò de les relliscades.

Ara ja fa uns dies que camino per la ciutat i fins avui no me n'havia adonat de la falta d'un element d'allò més quotidià a Barcelona. El soroll dels clàxons. Aquí la gent no el fa servir. Potser he sentit un clàxon en una o dues ocasions. Gent tranquil·la, aquesta del nord. 

Apa, a reveure.

3 comments:

  1. La fotografia que has posar de fons és preciosa. Sembla que les cases s'aguanten sobre el riu amb palafits, oi? igual que a Venecia. Per cert les cases son de fusta a la fotografia ho semblen.
    Gent tranquil·la i neta aquesta del nord, l'Espriu hi hauria estat d'accord.

    Bona nit Pau i molt records

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sí, moltes cases de per aquí estan construïdes amb fusta. I si, al voltant del riu les cases tenen una part sobre l'aigua, construïda sobre pals.

      Delete
  2. A gaudir de la tranquil.litat que aviat toca tornar a treballar. Un petonàs.

    ReplyDelete