Sunday, February 24, 2013

Car? Depèn.

Trondheim és una ciutat on resulta car viure. O no. Tot depèn dels hàbits de cadascú i de si cobres un sou noruec.

Anar en autobús és car. Un bitllet senzill costa 40 corones. Al canvi venen a ser uns 5,35 euros. Encara que es cobri el doble que a Barcelona, resulta car. Però anar a peu és gratuït, i Trondheim és una ciutat petita. Tot depèn dels hàbits. Sortir a fer una cervesa o anar a sopar a un restaurant surt car. La cervesa que vaig prendre en una terrassa em va costar 67 corones. Uns 9 euros. ZASCA! Ja m'ho va comentar un català que treballa a la mateixa empresa on jo treballaré, que una cervesa a 7 euros m'acabaria semblant barata. Però no són coses necessàries per viure.

En canvi la roba és barata. Els preus que he anat veient són  semblants a Barcelona. I si els dividim per dos per ajustar-los als salaris de Barcelona, la roba surt molt bé de preu. Amb el menjar al supermercat passa més o menys igual. Tot i que no he anat gaire a comprar, encara, els preus que he vist no m'han sobtat. Els preus dels pisos de lloguer són més alts que a Barcelona, però no són el doble ni de lluny. Sobreviure surt més barat que a Barcelona, si tens un sou noruec i com deia abans, tot és qüestió d'hàbits.

Curiós el 'Salvados' sobre els immigrants espanyols a Noruega. Destinat a desmotivar la gent que es planteja emigrar. Els casos que han tret son gent que ha arribat a Noruega amb una ma davant i l'altra darrere, sense parlar anglès i no diguem ja noruec. Sorpresos de com els ha anat de malament a Noruega. Bravo. Quines coses que passen. La història de Pizarro i Orellana buscant el Dorado es repeteix. Podrien haver mostrat algun professional qualificat que li hagués anat bé. Més que res per oferir un punt d'equilibri.

Avui he passat pel cementiri de Tilfredshet. Un lloc molt tranquil, a la vora del riu Nid. Ple de corbs, com correspon a un cementiri.



Els ànecs s'acosten a la gent que es para a la vora del riu, per si de cas tiren algun trosset de pa. I el gos de la foto feia esforços per sopar ànec, sense èxit. Mengen ànec els noruecs? M'haig de posar les piles amb el noruec i la cuina noruega.



Ah, ja me n'oblidava. Ja tinc habitació per dormir els mesos de març i abril! En una caseta compartida amb un company de feina i un tercer que encara no he conegut. Aviam con surt la cosa.

Apa, a reveure!

6 comments:

  1. Tens tota la raó. Estan molt bé els comentaris i no cal dir les fotografies. I la cultura a quins preus va?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Els llibres costen entre 150 i 350 corones (entre 20 i 47 euros). El cinema unes 110 corones. Teatre ni idea.

      Delete
  2. M'estan agafant unes ganes boges de visitar la ciutat!!! :-)

    ReplyDelete
  3. Quan estigueu ben instalats ja us vindrem a veure, però portem nosaltres les cerveses!!!

    ReplyDelete
  4. Jo finalment vaig apagar el programa, perque mira que és bo, però se'm va fer el cor petit. Ja estic esperant amb ganes la propera entrega :)

    ReplyDelete
  5. Nosaltres també vem veure el programa de Salvados i vem pensar el mateix, unes quantes persones que havien anat allà a provar sort sense cap estudi ni feina a la vista. Però ens va fer gràcia que parléssin de l'emigració a Noruega.

    ReplyDelete